Informacja prasowa

Wrocław, 3 grudnia 2009

Narodziny świadomego konsumenta

Polscy Internauci otrzymują pierwszą platformę aukcji odwróconych z prawdziwego zdarzenia – rusza serwis chce-kupic.pl. Brak czasu na przeszukiwanie zwykłych aukcji i sklepów, specyficzne wymagania, nietypowe przedmioty, chęć negocjowania warunków - te wszystkie zagadnienia w sposób naturalny znajdują swoje rozwiązanie na chce-kupic.pl.

Serwis chce-kupic.pl to projekt dwóch absolwentów Politechniki Wrocławskiej, którzy dzięki swojemu zaangażowaniu i konsekwencji, zrealizowali założony cel. Powstała usługa, z której sami chcą jak najszybciej skorzystać, gdyż brakuje im takiego miejsca w Internecie.

- Zamiast poświęcać czas na przeszukiwanie sklepów i aukcji internetowych, wolałbym skupić się na tym co chcę kupić, a nie gdzie i jak. Chciałbym móc w jednym miejscu opisać - czego szukam i jakie są moje oczekiwania, a następnie otrzymać oferty od sprzedających. Byłoby to bardzo wygodne rozwiązanie, zwłaszcza przy droższych zakupach, specyficznych wymaganiach czy konieczności negocjacji – mówi Paweł Rojek, współtwórca chce-kupic.pl. Stąd pomysł i determinacja w stworzeniu tego brakującego ogniwa handlu.

Najpierw sprawdziliśmy czy nie istnieje już tego typu rozwiązanie. Okazało się, że do tej pory nie powstała żadna poważna propozycja w tym zakresie. Był serwis Afisz, ostatnio wystartowało też Bioretto. Oceniamy jednak, że są to dość amatorskie próby, a co gorsza, zrealizowane słabo i bez pomysłu. W dzisiejszych czasach, serwisy tego pokroju są raczej z góry skazane na porażkę. Jesteśmy przekonani, że zaoferowanie nowego modelu zakupów wymaga pełnego profesjonalizmu, zaangażowania i dostarczenie rynkowi dopracowanego produktu. Tylko wtedy można zostać poważnie potraktowanym przez wymagającego polskiego Internautę. Z takiego założenia wychodziliśmy tworząc nowy kanał transakcji handlowych.

Serwis chce-kupic.pl powstał po to, aby zakupy mogły w skrócie wyglądać tak:

W takim modelu zakupów to Kupujący oraz jego wymagania są w centrum uwagi. Sprzedający muszą wykazać się aktywnością, przekonując do swojej oferty w bezpośredniej konkurencji o klienta. Wydaje się naturalne, że jeśli chcemy coś kupić, to raczej strona która ma na tym zarobić, powinna wykazać się większą aktywnością.

- Chcieliśmy, aby w polskiej przestrzeni internetowej powstało takie miejsce, w którym konsument z zasady stanie się podmiotem handlu. Gdzie będzie mógł wejść w interakcję ze sprzedającymi, w celu uzyskania porady czy negocjowania warunków. Ma to być elastyczna platforma, którą ludzie przedsiębiorczy na pewno docenią i skutecznie wykorzystają w wielu obszarach – mówi Dawid Ohia, współtwórca serwisu.

Chce-kupic.pl to platforma zarówno do transakcji typu Konsument–Biznes (C2B), jak również Konsument–Konsument (C2C – transakcje dokonywane pomiędzy osobami prywatnymi) oraz Biznes–Biznes (B2B – zakupy firmowe).

Zrzut ekranu z serwisu chce-kupic.pl:

Zachęcamy do uczestnictwa w tym przedsięwzięciu oraz wyrażania swoich opinii.

Wersja PDF informacji prasowej